Page 1 of 1

Połączenia kolejowe z Neustettin.

Posted: 25 Oct 2012, 21:34
by Dislav
Czy ktoś wie, czy przed 1939 rokiem Szczecinek miał bezpośrednie połączenie kolejowe z Berlinem?

Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.

Posted: 26 Oct 2012, 21:28
by izywec
O ile mnie pamięć nie myli to cokolwiek na temat połączeń już było. Ja wiem, że było świetne połączenie pośpieszne z Piły i to takie o którym dzisiaj możemy pomarzyć bo chyba z Piły do Berlina było 1,5 do 2 godzin.
O bezpośrednim połączeniu ze Szczecinka nie słyszałem.

Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.

Posted: 26 Oct 2012, 22:46
by bronx
Nie wiem czy wypowiedzenie wojny Polsce w 1939 zmieniło coś z połączeniach kolejowych ze Szczecinekiem, ale mam dostęp jedynie do kursbucha z 1944 roku, to wg. niego bezpośredniego połączenia kolejowego z Berlinem nie było. Połączenia były z Runowem, Chojnicami, Kołobrzegiem, Słupskiem i Piłą. Pociągi z Berlina leciały przez Szczecin, Białogard, Koszalin, Słupsk do Gdańska.

Kilka najważniejszych z naszego punktu widzenia kartek z Kursbucha 1944 jest w naszej galerii od dawna.

Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.

Posted: 26 Oct 2012, 22:59
by Igor
Wszystko się zgadza:
o kolejnictwie było: http://www.szczecinek.org/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;


A ponadto polecam:

http://www.geografia.apsl.edu.pl/baza/w ... mencel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Kursbuchtitel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/124k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- np.

http://www.bahn-in-pommern.de" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.deutsches-kursbuch.de" onclick="window.open(this.href);return false; <-- jak coś znajdziesz kolego to napisz. Bo ja już dzisiaj nigdzie nie dojadę...pozdro

PS> Fajne mapy kolei (w tym polskich ) w tych kursbuchach mają :)

Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.

Posted: 26 Oct 2012, 23:22
by ziom
Tłumaczę za Kreis Neustettin:
" Dnia 1 października 1913 kursował podwójny pociąg (Zugpaar, pociągi jadące z przeciwnych kierunków) do i z Berlina bez konieczności przesiadki w Runowie. Był to pociąg pospieszny, tzw. D-Zug-Wagen (durchgangszug)
Po raz pierwszy planowy przejazd z/do Berlina i Szczecina bez przesiadki w Runowie pojawił się w letnim rozkładzie jazdy po wieloletnich staraniach dopiero w 1935 roku. Podróż do Berlina trwała 5, a do Szczecina 3 godziny."