Połączenia kolejowe z Neustettin.
Połączenia kolejowe z Neustettin.
Czy ktoś wie, czy przed 1939 rokiem Szczecinek miał bezpośrednie połączenie kolejowe z Berlinem?
Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.
O ile mnie pamięć nie myli to cokolwiek na temat połączeń już było. Ja wiem, że było świetne połączenie pośpieszne z Piły i to takie o którym dzisiaj możemy pomarzyć bo chyba z Piły do Berlina było 1,5 do 2 godzin.
O bezpośrednim połączeniu ze Szczecinka nie słyszałem.
O bezpośrednim połączeniu ze Szczecinka nie słyszałem.
Izydor Węcławowicz
[Verum].... nuli enim nisi audiituro dicendum est.
Lucii Annaei Senecae
Prawdę....należy mówić tylko temu, kto chce jej słuchać. L. A. Seneka
[Verum].... nuli enim nisi audiituro dicendum est.
Lucii Annaei Senecae
Prawdę....należy mówić tylko temu, kto chce jej słuchać. L. A. Seneka
Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.
Nie wiem czy wypowiedzenie wojny Polsce w 1939 zmieniło coś z połączeniach kolejowych ze Szczecinekiem, ale mam dostęp jedynie do kursbucha z 1944 roku, to wg. niego bezpośredniego połączenia kolejowego z Berlinem nie było. Połączenia były z Runowem, Chojnicami, Kołobrzegiem, Słupskiem i Piłą. Pociągi z Berlina leciały przez Szczecin, Białogard, Koszalin, Słupsk do Gdańska.
Kilka najważniejszych z naszego punktu widzenia kartek z Kursbucha 1944 jest w naszej galerii od dawna.
Kilka najważniejszych z naszego punktu widzenia kartek z Kursbucha 1944 jest w naszej galerii od dawna.
Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.
Wszystko się zgadza:
o kolejnictwie było: http://www.szczecinek.org/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
A ponadto polecam:
http://www.geografia.apsl.edu.pl/baza/w ... mencel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Kursbuchtitel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/124k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- np.
http://www.bahn-in-pommern.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deutsches-kursbuch.de" onclick="window.open(this.href);return false; <-- jak coś znajdziesz kolego to napisz. Bo ja już dzisiaj nigdzie nie dojadę...pozdro
PS> Fajne mapy kolei (w tym polskich ) w tych kursbuchach mają
o kolejnictwie było: http://www.szczecinek.org/forum/viewtop ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
A ponadto polecam:
http://www.geografia.apsl.edu.pl/baza/w ... mencel.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Kursbuchtitel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/124k.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; <-- np.
http://www.bahn-in-pommern.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deutsches-kursbuch.de" onclick="window.open(this.href);return false; <-- jak coś znajdziesz kolego to napisz. Bo ja już dzisiaj nigdzie nie dojadę...pozdro
PS> Fajne mapy kolei (w tym polskich ) w tych kursbuchach mają
Re: Połączenia kolejowe z Neustettin.
Tłumaczę za Kreis Neustettin:
" Dnia 1 października 1913 kursował podwójny pociąg (Zugpaar, pociągi jadące z przeciwnych kierunków) do i z Berlina bez konieczności przesiadki w Runowie. Był to pociąg pospieszny, tzw. D-Zug-Wagen (durchgangszug)
Po raz pierwszy planowy przejazd z/do Berlina i Szczecina bez przesiadki w Runowie pojawił się w letnim rozkładzie jazdy po wieloletnich staraniach dopiero w 1935 roku. Podróż do Berlina trwała 5, a do Szczecina 3 godziny."
" Dnia 1 października 1913 kursował podwójny pociąg (Zugpaar, pociągi jadące z przeciwnych kierunków) do i z Berlina bez konieczności przesiadki w Runowie. Był to pociąg pospieszny, tzw. D-Zug-Wagen (durchgangszug)
Po raz pierwszy planowy przejazd z/do Berlina i Szczecina bez przesiadki w Runowie pojawił się w letnim rozkładzie jazdy po wieloletnich staraniach dopiero w 1935 roku. Podróż do Berlina trwała 5, a do Szczecina 3 godziny."